vrijdag 7 augustus 2009

Zonnebloempitten

Zonnebloempitten Sunflower seedAfgelopen winter had ik me bedacht dat het wel leuk zou zijn om een paar zonnebloemen te zetten in de moestuin. En dan het liefst hele grote. De kiwi is immers nog lang niet volgroeid en zonnebloemen zouden een beetje het zicht wegnemen van de ruim 6 meter hoge blinde muur. Aangezien ik niemand kende die zonnebloemen had staan, heb ik voor bijna 2 euro een zakje zonnebloempitten gekocht van een groot ras. In dat zakje zaten een stuk of 25 zaden.

Ik heb ongeveer 10 zaden gezaaid en daarvan 4 zonnebloemen in de moestuin geplant. Met groot succes! Inmiddels zijn drie van de vier bloemknoppen geoogst en uit twee daarvan heb ik de zaden gehaald... Ik kan volgend jaar een heel voetbalveld vol zetten met zonnebloemen! 250 gram aan zonnebloempitten! En dan moet de allergrootste bloem nog geoogst worden!

De vogeltjes hoeven deze winter geen honger te lijden in onze tuin... En onze salades zullen vanaf nu ook wat vaker bestrooid worden met zonnebloempitten. Als er iemand nog een paar reuzezonnebloem zaden wil hebben, laat maar weten! Misschien kunnen we iets ruilen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten