maandag 10 augustus 2009

Blauwe bessen, laatste oogst

Blauwe bessen BlueberriesVandaag heb ik mijn laatste blauwe bes van de struik geplukt. Het plantje staat er pas sinds het najaar. De verkoper had me beloofd dat ik minstens een handje vol blauwe bessen zou kunnen oogsten in het eerste jaar. De eindstand dit jaar is 71 bessen (117gram). Volgens mij past dat niet in één handje. Ik ben dus erg tevreden met het resultaat.

Deze week ga ik nog eens goed nakijken hoe ik de zomersnoei moet toepassen. En moet ik nu weer 11 maanden wachten om er van te kunnen genieten? Nee hoor... de blauwe bessenstruik wordt in de herfst een echt plaatje met zijn vuurrode bladeren. Zou heel goed in een siertuin staan.

1 opmerking:

  1. Wat een fijne meevaller. Ik heb dit jaar ook wat meer fruit geplant, bramen en frambozen. Leuk het verkleurende blad van de bosbes, nog een reden om er eentje in de tuin te zetten.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen