zondag 23 augustus 2009

Oogstmaand Augustus

Augustus oogst Cherry tomaatjes, wortels en sperzieboontjesAugustus is oogstmaand. Ik weet niet of het aan mijn keuze van groenten ligt, of het goede weer van het voorjaar, maar in mijn moestuin begint de oogst duidelijk weer terug te lopen.

De laatste wortels zijn geoogst, de courgette heeft zijn beste tijd gehad, de sperzieboontjes worden ook minder en zelfs de tomaten beginnen kaler en leger te worden. Mijn kiwi- en druivenplanten dragen nog geen vruchten, dus daar hoef ik ook niks meer van te verwachten dit jaar.

Natuurlijk komen er nog aubergines en paprika's aan, maar dat zullen geen grote hoeveelheden zijn verwacht ik. Ook heb ik nog nieuwe spinazie gezaaid, die ik over enkele weken kan oogsten. Maar verder is de moestuin al weer deels gereed voor de winter; de prei en boerenkool groeien goed, zodat ze na de eerste vorst al groot en smaakvol zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten