donderdag 23 april 2009

Verse rabarber

Versgeplukte rabarber 5 stelen, 211 gramMijn moeder maakte vroeger wel eens rabarbermoes, waarschijnlijk met rabarber van de markt, want ik heb het nog nooit in de supermarkt zien liggen. (Misschien vroeger nog wel?). Als kind lust je zoiets alleen met heel veel suiker erin.

Nu heb ik mijn eigen verse rabarber, deze lente voor het eerst geoogst. Uiteraard moest ik natuurlijk eerst proberen ook moes te maken. De meer uitdagende recepten komen later wel... Maar goed... rabarbermoes... hoe maak je dat dan?

Dus dat moest gegoogled worden. Met succes. Beetje water erbij en 5 tot 10 minuutjes koken en suiker naar smaak toevoegen. In een ander recept zag ik dat men er rozijnen bij deed. Dat leek me ook wel lekker en ik had ze nog liggen...

Dus aan de slag in de keuken. Eerst maar eens met een klein beetje suiker. Als het uit je eigen tuin komt wil je het natuurlijk ook proeven zoals het echt smaakt! Het was meteen heerlijk! En de rozijnen zijn ook een aanrader!

Misschien volgende week op zoek naar een variatierecept.

2 opmerkingen:

  1. Ik was een beetje aan het dwalen,al kijkend naar moestuintjes.En tot mijn grote verbazing ben ik hier terecht gekomen.En wat leuk !! :)
    Ik heb zelf een tuintje in de volkstuin,heel gezellig.En een hele mooie hobby vindt ik.
    Wat ook lekker is,is de rabbarbertaart,kennen jullie het ?
    Zo ,nu ga ik nog eventjes verder kijken hier.
    Het verveeld mij niets en zeer leerzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Rabarbermoes... kookte mijn oma altijd!
    En ik ga het zeker proberen met rozijnen...klinkt goed !

    BeantwoordenVerwijderen