dinsdag 28 april 2009

Ondergrondse groenten

Wortels groeien goed Er zijn een aantal groenten die zich ondergronds ontwikkelen. Denk aan aardappels, radijsjes, uien en wortels. Op zich hebben ze bovengronds een leuk 'plukje groen', maar waar het natuurlijk om gaat zie je niets van.

Heel frustrerend vind ik het! Je kunt het niet fotograferen (hobby) en je ziet geen progressie... Het liefst zou je zo nu en dan wat grond weg willen halen om te zien of er al iets groeit... Geduld is een schone zaak, laten we maar zeggen...

Maar wanneer weet je dan of je groenten te oogsten zijn? Mijn wortels (zie foto) kwamen vorig jaar langzaam naar boven en ook mijn radijsjes komen meestal boven de grond uit. Maar aardappels en ui? Ik heb geen idee...

1 opmerking:

  1. Bij aardappels na de bloei en als het loof afsterft, bij uien als het loof omvalt. Ik vind het zelf altijd erg spannend bij het oogsten om te zien hoe groot die knollen en wortels zijn geworden.

    BeantwoordenVerwijderen