vrijdag 30 april 2010

Rucolapesto

Rucolapesto Gemaakt met verse rucola en basilicum.De vroeg gezaaide rucola is aan het schieten. De bloemknopjes zitten er al weer in. Dat geeft niet de lekkere zachte rucolablaadjes, maar wat stuggere en harde blaadjes. Wat betreft smaak is er weinig mis mee. Ze zijn zelfs wat sterker van smaak.

Vorig jaar heb ik de rucola laten bloeien. Ik heb er flink wat zaad van kunnen oogsten. Dit jaar was dat dus niet meer nodig. Dus is het eind april al tijd om rucolapesto te maken! Het recept voor rucolapesto van vorig jaar was goed bevallen, weinig veranderingen aangebracht dus. De basilicum is dit jaar eigengezaaide basilicum en er zit een deel zonnebloempitten in als variant op pijnboompitten. Laat het barbecue-weer maar komen!

1 opmerking:

  1. Klinkt erg goed, als mijn rucola wat te veel begint te worden, weet ik nu wat ik ermee kan doen.
    Groetjes,

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen