zondag 31 mei 2009

Eerste aardappel oogst

Eerste aardappel oogst Een hand volOp het tuinadvies forum las ik dat verschillende mensen hun eerste aardappeltjes al aan het oogsten waren. Ik dacht dat dat pas ergens begin juli zou kunnen... Mijn nieuwsgierigheid was natuurlijk gewekt. Helemaal omdat de planten echt ontzettend groot zijn en steeds omwaaien. Bovendien staan mijn preitjes al te wachten tot ze in de grond kunnen als nateelt.

Dus vandaag heb ik het risico aangedurft... Ik heb een volledige plant gerooid. Dat was natuurlijk even spannend. Het eerste aardappeltje dat ik tegenkwam was slechts een centimeter of twee... toen de spitvork er even goed onder gezet en ja hoor... daar kwamen ze!

Twee hele handen vol vroege aardappels! Om precies te zijn 600 gram! Ik ben zo trots! Dat wordt smullen vanavond!

4 opmerkingen:

  1. Niet slecht, maar je kunt goed zien,dat ze nog hard moeten groeien.

    Heb je er al bloemen aan??

    Ik heb ook Frieslanders, maar ik heb ze pas laat kunnen poten!!

    Ik wens je smakelijk eten...dat zal wel ukken denk ik. nieuwe aardappeltjes zijn altijd heel erg lekker!!!!!!

    groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit! Leuk hè, als iets goed lukt?

    Groetjes, Willeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb de mijne ook zeer laat gepoot maar blijkbaar goed voorgekiemd want de eerste drie struiken zijn er ook al aan ;-) "nief patattekes" zijn toch het lekkerst als ze een wat kleiner model hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen